Revista lu' perfectu' simplu  
13 aprilie 2009, 15:23 | 1552 afisari

Diferenţa între U Cluj şi U Craiova: intoleranţa care ne face campioni

Când aude declaraţiile aberante ale câte unui specialist din Bucureşti care vorbeşte despre Steaua – Dinamo ca despre singurul derby adevărat din România, orice suporter oltean simte o nevoie firească de a-i spune respectivului câteva vorbe de dulce.

Universitatea Craiova s-a dezvoltat ca echipă luptând cu cluburile din Bucureşti, iar zecile de mii de suporteri ai Ştiinţei au reuşit, de cele mai multe ori, să le dea clasă celor 300 de fani ai lui Dinamo sau jumătăţii de Bucureşti care ţine cu Steaua pentru că „aşa dă bine“. Craiova a fost – şi tinde să redevină – vârful de lance al provinciei tocmai pentru că a reuşit să nu respecte niciodată un Bucureşti în care nu este nimic de respectat. Acest spirit explică succesele obţinute de Universitatea Craiova de-a lungul timpului, iar lipsa acestui spirit explică şi amorţeala în care au zăcut mult timp celelalte echipe de provincie.

 

Am fost, zilele astea, în restaurantul Şepcile Roşii din Cluj, dedicat uneia dintre cele două echipe din acest oraş. Pe lângă ceea ce te aştepţi să găseşti într-un astfel de restaurant – mingi, tricouri şi poze cu momentele bune ale Universităţii Cluj – poţi admira şi fotografii cu Lăcătuş în tricoul Stelei sau instantanee fotografice de la marile meciuri internaţionale disputate de Dinamo. Văzând embleme ale rivalilor din Bucureşti într-un spaţiu care trebuia să fie un adevărat templu al lui U Cluj, am înţeles de ce această echipă nu a câştigat niciodată un titlu de campioană şi de ce înoată în continuare prin subsolul B-ului. Nu poţi învinge un monstru, dacă îl respecţi. Nu poţi bate pe Steaua sau pe Dinamo, dacă te înclini în faţa performanţelor pe care le-au obţinut. Cu o astfel de atitudine, vei rămâne mereu o echipă de mâna a treia din liga a doua.

 

Într-un restaurant dedicat Universităţii Craiova nu o să vedeţi niciodată poze cu Lăcătuş sau cu Dudu Georgescu. Nu ne interesează valorile echipelor rivale, pentru că avem propriile valori. Când Lăcătuş a fost numit antrenor la Craiova, galeria Ştiinţei l-a făcut să plece în mai puţin de o zi. Am fost criticaţi la toate televiziunile bucureştene, dar ne-am păstrat spiritul anti-Bucureşti. Şi acum, pentru prima dată după mulţi ani, începem din nou să contăm în lupta pentru primele locuri. În paralel, suporterii Universităţii Cluj se duc să bea o bere într-un restaurant de pe peretele căruia le zâmbeşte, superior, Lăcătuş, şi nu au ocazia să urmărească un derby decât dacă se uită la televizor. Ei sunt fair-play şi pierd meciuri în serie, noi suntem intoleranţi şi asta ne-a făcut mari.


 

Marius Ivanov

 
29 iunie 2009, 14:19 (29)
Trimis de corina, 86.126.14.X
sunt frumoasa am 14 ani am un prieten pe nume vinetu sucaru si ami plac foatre mult manelele
27 iunie 2009, 16:44 (28)
Trimis de Cluj , 78.96.155.X
esti cam prost bai marius .... pentru k noi nu avem cum sa schimbam fotograiile din barul acela pentru k nu e barul clubului..si nu e echipa de mana a 3-a vorbesti prostii daca voi sunteti prazarii romaniei nu sunteti echipa provinciei sa sti ca esti cam prost
27 iunie 2009, 16:16 (27)
Trimis de alx, 89.137.113.X
Acel local nu are nicio legatura cu clubul sau cu suporterii Universitatii Cluj. Nici suporterii U-isti, nici cei ai cfr-ului nu si-au facut 'cuib' in acel bar. De aceea s-a si inchis cu cateva saptamani in urma! In principiu sunt de acord cu tine, poze cu Lacatus n-au ce sa caute intr-un local al Sepcilor Rosii!
4 iunie 2009, 21:06 (26)
Trimis de andrei, 89.137.96.X
Omu care detine localul acela doar a incercat sa profite de pe urma numelui. Nu a reusit iar dovada e numarul de clienti. Am auzit si io de pozele alea si nu am calcat acolo. Cat despre meciurile dintre U Cluj si Steaua, Dinamo sau Rapid, se pare ca habar nu ai. Sunt singurele cu care jucam bine (statistic vorbind). Anul trecut am avut 3 sau 4 victorii cred din care 2 au fost cu Steaua si Rapid. NUMAI U, berbecule!
16 mai 2009, 03:26 (25)
Trimis de di, 93.122.135.X
va rog nu mai faceti comaparatii din acestea nepotrivite intre suporterii celor doua cluburi ce poarta numele ,,Universitatea". noi, astia de la "U" Cluj nu ne-am zbatut niciodata pentru a avea cit mai multe trofee in vitrina, nu am ales calea de a recurge la orice mijloace pentru performanta. noi ne-am bucurat mereu de o partida buna de fotbal, de o idee ce inseamna miscare, sportivitate, spirit universitar, si nu in ultimul rind, ne-am bucurat de existenta unui adevarat simbol romanesc in inima Ardealului. iar "U" fix asta reprezinta, un simbol in care rezoneaza laolalta toti romanii ardeleni uniti in cuget si-n simtiri! si referitor la tiganul Lacatus, fiu de boschetar, va asigur ca majoritatea U-istiilor uraste steaua de moarte...
6 mai 2009, 12:28 (24)
Trimis de cosinus de alfa, 79.117.131.X
Rade soarele-n fereastra Duce vantul din Craiova, O iubire alb-albastra Spre Ardeal si spre Moldova. O iubire alb-albastra Spre Ardeal si spre Moldova.
3 mai 2009, 03:38 (23)
Trimis de lorenzotns, 79.16.59.X
pentru ala de zise ca lacatus a avut realizari la nationala....stai sa'mi revin din hohotele de ras...asa...in afara de meciul din '90 cu URSS ce mai e de mentionat? adversari "rezolvati", scosi pe targa...cati ani aveai in '90? 5 pana sa te nasti?
3 mai 2009, 03:34 (22)
Trimis de lorenzotns, 79.16.59.X
Pe langa faptul ca lacatus inseamna steaua, deci buCUResti si neamu' ceausescu, la Craiova i'am aprinde cu drag lumanari de pomenire de cand l'a raschetat cu crampoanele pe bietul Arcanu, acu' vreo 12 ani, cred. In loc sa'l sara, linistit, a ales si mai multa muie. In alta ordine de idei, pentru fiecare oltean care nimereste rau in Cluj (nu'i zise nimeni sa incerce vis-a-vis?), sar de cur in sus 15 clujeni pe internet? ma nepoate, n'auzi, ce cautarati p'acilea?
23 aprilie 2009, 12:34 (21)
Trimis de matei corvin, 79.117.135.X
cata frustrare in clujul asta, frate!
23 aprilie 2009, 00:20 (20)
Trimis de Alupigus, 78.97.209.X
Sarantocilor...va asteptam cu pepenii in august in pietele Clujului ..si cu povestile invariabile "Maica, la noi la Craiova ie plin de hoti si de muisti si de-aia veniram sa vindem in Ardeal...ia boierule ca ie rosie ca sangele de iepure..." Dispareti, gunoaie...habar n-aveti istorie, onoare sau traditie...emblema voastra e pupincuristul ceausist Paunescu...Hai sictir cobilitzarilor.
22 aprilie 2009, 22:02 (19)
Trimis de ENGO, 86.121.42.X
citind comentariile uistilor imi dau seama cata frustrare zace in sufletele lor amarate:)in primul rand,din 15 copmentarii lasate,13 sunt lasate de baieti inculti care au preferat sa-i pupe in cur pe maidanezi in loc sa mearga la liceu(facultate).Dragii nostri,cautati poze cu galeria Stiintei in divizia b,si atunci sa comentati:).pana in urma cu ceva timp respectam aceasta echipa din Cluj,va respectam pe voi,dar imi dau seama ca sunteti niste fr"u"strati m"u"isti.auzi la ala..in Craiova multi stelisti:))da,prietene,si Craiova incepe cu c,defapt cred ca vorbeai de Cluj..maghernita aia plina de unguri:)hool,da-te-n mortii ma-tii!hai Craiova!
22 aprilie 2009, 19:38 (18)
Trimis de U Cluj 1919, 188.24.20.X
Ba tu esti mai prost decat permite legea. 1. Restaurantul sepcile rosii nu are nimic in comun cu clubul Universitatea Cluj si cu suporterii acestora... 2. Am fost si io in minunata Craiova, in tara lu` Caiac si pot sa iti spun ca am vazut o gramada de stelisti ... 3. Data viitoare incearca si tu sa te informezi inainte sa scrii Vezi ca echipa ta se numeste Stiinta Craiova, a mea Universitatea Cluj.
22 aprilie 2009, 17:49 (17)
Trimis de dr.7, 89.137.99.X
va invit cu stima sa luati la cunostinta un fel de drept la replica din partea unui clujean: http://7.ucluj.ro o zi minunata!
21 aprilie 2009, 22:45 (16)
Trimis de "U", 188.24.28.X
ba tu esti prost..... voi numa' sa comentati despre altii sunteti buni si sa va credeti superiori:|...nu il respect pe Lacatus ca a fost la stiaua, il respect ca a facut ceva pentru nationala... nu vreau sa ma cobor la nivelul tau.... esti prost cu afirmatiile astea,,, sincer!
21 aprilie 2009, 22:03 (15)
Trimis de miahi, 188.24.23.X
@autor: Tu nu stii nimic de U. Informeaza-te ! Esti un nesimtit ce vorbeste in necunostinta de cauza. Numai "U" ! Cea mai frumoasa echipa din lume.
21 aprilie 2009, 21:36 (14)
Trimis de U cluj, 92.82.60.X
daca tot ai fost in acel restaurant cati U-isti ai vazut in el?? si sa nu se inteleaga gresit patronul a luat drepturile numelui inainte sa deschida restaurantul si il foloseste doar ca nume dar nu are nici o legatura cu noi acel restaurant este un pamflet si trebuie tratat ca atare ps.partonul restaurantului este fostul patron al unui hotel care a fost vandut catre unguru paskany posibil sa ia si restaurantu deci nici o treaba cu noi pps, nu avem respect decat pt echipa noastra si atat pentrunoidoarUclujconteaza (daca intreaba cineva)
21 aprilie 2009, 19:03 (13)
Trimis de Saprca Rosie, 89.137.105.X
Pt noi a fost mai important sa nu prostituam si sa ne pastram demnitatea! fiecare gandestete in felul lui!
21 aprilie 2009, 18:12 (12)
Trimis de Ra"U"l, 86.105.126.X
chiar daca nu ii a nostru restaurantu nu suntem aje batuti in cap ca si voi
21 aprilie 2009, 17:56 (11)
Trimis de Ra"U"l, 86.105.126.X
ba voi sunteti cam fraieri pt ca noi respectam glorile tari si suntem mai mari "U"ltrasi ca voi fraierilor Si pt ala ce a scris asta am ceva ptr tn
21 aprilie 2009, 17:31 (10)
Trimis de hool, 86.105.82.X
si inainte sa scrii ceva de "U" informeaza-te nu numa scrie repezit si prost... oltean prost ii pleonasm... craiova ii o jungala pe langa cluj.
21 aprilie 2009, 17:29 (9)
Trimis de hool, 86.105.82.X
restaurantu ala n'are treaba cu suporterii lui "U". "sepcile rosii" nefiind marca inregistrata, patronul si-o putut alege ce nume vrea...trebuia sa mergi sa bei o bere peste drum, foarte aproape de locu ala unde o sa gasesti un loc destinat "U"-istilor (prietenii stiu de ce)
21 aprilie 2009, 17:28 (8)
Trimis de danutz1919, 89.123.206.X
oltene draga, este pacat sa ai sansa sa ajungi intr-un oras ca si clujul(de la craiova) si sa nu te informezi. diferenta esentiala intre cele doua echipe nu sta in trofeele castigate ci in faptul ca u-istii au fost aproape 100 la timisoara in b(cu mari sanse sa ajunga in c), iar voi in sezonul trecut ati insotit echipa in numar de 6 la meciul u din cluj(desi echipa mergea bine-a voasta). asa ca vezi-ti tu de echipa ta de olteni si nu mai cauta nod in papura ca te faci de ras.
21 aprilie 2009, 17:20 (7)
Trimis de Andrei, 78.97.223.X
Autorul articolului ar trebui sa intrebe in stanga in dreapta prin Cluj Napoca (daca tot se lauda ca a fost) sa afle ce e defapt cu acel restaurant Sepcile Rosii. Deja au zis cativa mai jos, deci nu are rostul sa ma repet. PS: daca eu deschid un restaurant "Leii Albastrii" sau "Stiinta" inseamna ca e dedicat clubului Universitatea Craiova? In rest va doresc numai bine! Haide "U" ! :D
21 aprilie 2009, 17:19 (6)
Trimis de rica, 89.123.206.X
bai asta care ai scris articolul oare stii tu ca in perioada celui de-al doilea razboi mondial(cand clubul vostru nu exista) U s-a refugiat la sibiu pt. a nu juca in campionatul maghiar. asta valoreaza mai mult decat 1.000 de campionate castigate. iar U nu s-a nascut pentru a castiga trofee, ci pentru ca noi fanii sa ne bucuram de existenta clubului. in schimb voi daca nu aveati rezultate nu auzea nimeni de voi. cand erati in b, parca toti fanii vostri erau in concediu. cat despre restauratn acesta apartine lui paszkany. asta-i diferenta!
21 aprilie 2009, 17:09 (5)
Trimis de Ionut, 193.226.164.X
Imi pare rau, dar gresesti, restaurantul respectiv nu are legatura cu "U", decat cu numele, in rest noi cei care tine-m cu "U" nu calcam acolo... stim noi de ce, si avem motivele noastre
21 aprilie 2009, 16:28 (4)
Trimis de alex, 188.24.21.X
mitza, inainte sa faci prost pe cineva, invata sa scrii corect romaneste !!!
21 aprilie 2009, 16:27 (3)
Trimis de alex, 188.24.21.X
restaurantul respectiv nu are nici o legatura cu suporterii sau clubul universitatea cluj. un afacerist imputit a profitat de faptul ca "sepcile rosii" nu a fost inregistrat la OSIM de catre tampitii din conducerea clubului si foloseste aceasta denumire pentru restaurantul lui de 2 lei.
21 aprilie 2009, 16:24 (2)
Trimis de mitza, 188.24.26.X
intereseazate inainte sa faci un articol oltean prost...ce apartinea de club a fost doar "U" caffe si acuma nu m-ai exista
21 aprilie 2009, 16:18 (1)
Trimis de Anonim, 188.24.56.X
bai olteanule,ala e nu restaurantul clubului...e un restaurant ca oricare altul...numai ca au pus numele Sepcile Rosii....ca sa atraga cati mai multi clienti...nu are nici o treaba cu Clubul Universitatea...date-n colo cu articolul tau cu tot
21 aprilie 2009, 16:16 (0)
Trimis de anti U, 188.24.33.X
 
Răsfoieşte Republica Oltenia
Editorial
Claudiu Radu Înainte bullet
Antijurnal de Bucureşti
Înainte bullet
Marşmedia
Dacă Gruppo Maxima (foto sus) n-ar fi luat partea lui Mititelu, mai înţelegeam ca Ediţia (foto jos) să-i batjocorească demersul… Înainte bullet
Ultimele comentarii:
Titlurile ediţiei
 
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
Înainte bullet
CAUTARE ÎN ARHIVĂ:
Anul: Luna:
Selectaţi anul, selectaţi luna, apoi click pe «Schimbă» pentru a afişa calendarul şi click pe ziua din care doriţi articolele!
Horoscop
Berbec Balanţă
Taur Scorpion
Gemeni Săgetător
Rac Capricorn
Leu Vărsător
Fecioară Peşti
Copyright © Republica Oltenia. Folosiţi redactia@republicaoltenia.ro pentru contact.
Design şi programare: www.ciochiu.ro